Algemene voorwaarden - TafelExpress
Favicon

Algemene voorwaarden

Door de door jou gekozen artikelen bij TafelExpress te bestellen geef je te kennen dat je met deze algemene voorwaarden akkoord gaat. De algemene voorwaarden van TafelExpress vind je hieronder. Alle producten zijn op maat gemaakt voor jou. Hiervoor gelden specifieke onderstaande voorwaarden.

1. PRIJZEN

We maken en importeren de meubels zelf en kunnen alles scherp prijzen.Voor de gevolgen van eventuele typefouten kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden. TafelExpress behoudt zich het recht eventueel prijzen te wijzigen.

2. BETALING

Zodra je getekend hebt  voor de opdracht sturen wij via de email een opdrachtbevestiging. Deze dien je goed door te nemen en eventuele aanpassingen of correcties tevens via de email aan ons kenbaar te maken. Daarbij vragen wij jou een aanbetaling te doen van 30 % d.m.v. overmaken via bank.

De restbetaling vindt plaats d.m.v. bank overschrijving 1 dag voor levering. Uiteraard mag het volledige bedrag ook via I-deal direct worden overgemaakt bij bestelling. Wij bieden ook de mogelijkheid om gebruik te maken van Afterpay, dus betalen achteraf. TafelExpress bezorgt door heel Nederland bij jou thuis . Je krijgt 1 week van tevoren bericht van ons wanneer het product bij jou wordt thuisbezorgd en een tijdstip wat nooit meer dan 2 uur kan verschillen, dus lang wachten is niet nodig. Hiervoor wordt met jou een afspraak gemaakt wanneer het jou uitkomt.

Betaal je de producten wanneer je ze bij ons komt afhalen, dan kan dit alleen contant.

Wanneer de artikelen gereed zijn neemt TafelExpress telefonisch of via mail contact met je op om een afhaal afspraak te maken. Voor meer informatie over de adresgegevens klik op contact.

3. LEVERTIJDEN

De Levertijden van artikelen worden hieronder vermeld. Dit zijn altijd levertijden bij benadering. Hieronder tref je richtlijnen van de levertijden. Je kunt contact opnemen met TafelExpress om zich te laten informeren over de levertijden van het bestelde product.

* Op voorraad 2 weken
* In hoogseizoen (sept t/m mei) en niet voorradig is de levertijd 2-3 weken
* Maatwerk 3-4 weken.

4. ANNULERINGEN

De levering van het product dient 90 werkdagen na jouw bestelling plaats te vinden. Wanneer dit niet gebeurt kun je de koop ongedaan maken. Dit geldt niet als TafelExpress met je een andere levertijd overeen komt.

5. ZICHTTERMIJN

Vanaf ontvangstdatum van jouw bestelling heb je het bestelde product 14 dagen op zicht. Binnen deze termijn heb je de mogelijkheid de koop te ontbinden. Maak je geen gebruik van deze mogelijkheid, dan is de koop 14 dagen na ontvangst van uw goederen definitief. Bij uitblijven van een verzoek van koper tot terugname van de goederen binnen voorgenoemde zichttermijn beschouwt TafelExpress de koop als definitief. Speciaal op maat gemaakte producten kunnen wij niet retour nemen.

6. BEZORGEN

TafelExpress bezorgd door heel Nederland en Belgie bij u thuis (waddeneilanden in overleg mogelijk). Wanneer de producten van jouw bestelling gereed zijn of bij ons zijn afgeleverd, nemen wij telefonisch of via mail contact met je op om een bezorgafspraak te maken.

Wanneer er onjuistheden staan vermeld in de door TafelExpress vermelde gegevens aan je, dienen deze z.s.m. aan TafelExpress gemeld te worden.

Jouw producten worden thuisbezorgd of je kunt ze ophalen bij TafelExpress. Deze gegevens kun je terugvinden op jouw orderbevestiging welke je per e-mail ontvangt. De tafel word door onze meubelmaker ter plekke gemonteerd.

Wanneer de klant de afspraak voor levering niet na komt, zullen de extra kosten die TafelExpress moet maken doorberekent worden naar de klant.

Levering op afspraak geschiedt in onderling overleg met TafelExpress. Op feestdagen kan niet worden geleverd.

1. Tafels worden indien gewenst gemonteerd ter plekke

2. Bezorging is inclusief afvoer van verpakkingsmateriaal

3. Bezorging is op de begane grond. Vanzelfsprekend kunnen we op andere verdiepingen leveren maar vragen wij hiervoor een meerprijs à € 27,50 euro per verdieping, per item. Indien er een lift aanwezig is worden de verdiepingen gerekend als begane grond. Als de artikelen niet in de lift passen gaat de verdieping toeslag van kracht.

5. Jij als klant bent verantwoordelijk dat de chauffeurs voldoende werkruimte tot hun beschikking hebben
wanneer dit niet het geval is wordt de bovengenoemde meerprijs a € 27,50 per 15 minuten in rekening
gebracht. Dit houdt in als de oude tafel verplaats moet worden of artikelen aan de kant gezet moeten
worden.

6. Let op! Wanneer de artikelen niet naar binnen passen volgens, in overeenstemming met de Arbowet bent u zelfverantwoordelijk voor je gekochte goederen. Als wij de artikelen mee retour moeten nemen ben jij verantwoordelijk voor de extra kosten die gemaakt worden.

7. Tafels groter dan twee meter veertig leveren wij niet op verdiepingen af. Hiervoor dient een verhuislift gehuurd te worden. Dit geldt ook voor artikelen die niet door het trapgat of de deur passen.

8. Geef bij het maken van de afspraak door of er bijzonderheden zijn in de route, beschikbaarheid of aan de locatie (lift, verdieping, raam etc.) Als dit niet is doorgegeven en er onnodig kosten gemaakt worden zijn deze voor uw rekening.

9. Bij het gebruik van een verhuislift ben je verantwoordelijk dat de lift voor het huis kan parkeren. (Wij maken gebruik van een verhuislift op een auto.)

10. Bij afwezigheid wordt er een nieuwe afspraak ingepland en extra transportkosten in rekening gebracht.

11. Annuleren van de afspraak kan tot 48 uur van tevoren kosteloos daarna wordt er 75 procent van de
transportkosten inrekening gebracht.

12. Tafelexpress is niet aansprakelijk voor schades die ontstaan tijdens bezorging. Jij als klant
hebt de mogelijk om bij de chauffeurs aan te geven dat de tafel niet naar binnen getild hoeft te worden
vanwege de kans op mogelijke schades.

13. Tarieven zijn geldig voor het vaste land, dus exclusief de, Wadden Eilanden en bezorging buiten de Nederlandse grens. Voor extra informatie stuurt u ons een mail: info@tafelexpress.nl

14. Onze chauffeur komt normaliter alleen, de klant is dus verplicht om te helpen of om hulp te regelen.

15. België, Zeeland en De waddeneilanden word het transport door een externe partij gedaan. dit vind doorgaans op dinsdagen en donderdagen plaats.

7. PRIVACY

Jouw persoonsgegevens zijn bij het doen van uw bestelling opgenomen in het klantenbestand van TafelExpress. Wij gebruiken jouw persoonsgegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst. Je hebt ten alle tijden recht op inzage in uw gegevens en verbetering van deze gegevens.

8. ADRESWIJZIGINGEN

Wanneer je van huisadres verandert door verhuizing, dien je TafelExpress hiervan op de hoogte te stellen. Zolang TafelExpress geen verhuisbericht heeft ontvangen, wordt u geacht woonachtig te zijn op het laatst bij TafelExpress bekende adres. Daardoor blijf je automatisch aansprakelijk voor de door jouw bestelde artikelen die op het oude adres worden afgeleverd. Door het plaatsen van een bestelling, geef je toestemming aan eikenwandplank.nl om ter controle uw gegevens op te vragen bij de gemeentelijke bevolkingsregistratie.

9. AUTEURSRECHTEN

Alle auteursrechten en fotomaterialen welke gebruikt in deze website komen alle toe aan TafelExpress. Het zonder toestemming van TafelExpress of gebruiken van de inhoud van deze website is niet mogelijk. Hiertegen zullen zo nodig juridische stappen worden ondernomen.

10. KLEURGEBRUIK

Op het scherm kunnen de afgebeelde kleuren afwijken van de werkelijkheid. De kleurechtheid van de producten op de website zijn afhankelijk van de instellingen van uw monitor en grafische kaart. Tevens wordt elke tafel op maat gemaakt. Doordat verven in verschillende batches bij ons aangeleverd worden kunnen er minimale verschillen ontstaan tussen kleuren. Er zijn daarom geen rechten te ontlenen aan de weergegeven kleuren in de website.

11. HOUT WERKT

Gezien het gaat om houten meubelen, willen wij u erop wijzen dat het hout kan gaan werken. In de winter zal het, wanneer de luchtvochtigheid in en rond het huis aan de lage kant is, enigszins krimpen. Dit trekt weer weg als de luchtvochtigheid weer toeneemt. Ideaal is stabiele luchtvochtigheid en een omgeving met zo weinig mogelijk rechtstreekse zon invloed. Wij geven geen garantie op het eventuele werken/kromtrekken van het hout voor zowel onze binnen- als buitentafels. Wij doen ons uiterste best om alle tafels zo zorgvuldig mogelijk bij je af te leveren, het kan voorkomen dat er nog een kleine braam of kras op het blad zit na productie, deze kan je zelf eenvoudig verwijderen. Voor eventuele beschadigingen aan vloer/pakket ed. kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.

Ondanks onze zorg en aandacht voor de productie kunnen er afwijkingen in het hout voorkomen. Dit proberen wij tot een minimum te beperken. Eventuele afwijkingen in het eiken tafelblad worden dichtgestopt en zo vlak als mogelijk geschuurd. Hout is en blijft een natuurproduct. Ons hout is gezaagd en gedroogd, waardoor het product geschikt is voor gebruik in een droge verwarmde ruimte. Hout neemt vocht op en laat vocht los, afhankelijk van de luchtvochtigheid in de omgeving. Ten gevolge van deze verandering zal ook het volume in de breedte zich enigszins vertraagd gaan wijzigen.

Hout zal weinig werken wanneer de luchtvochtigheid in de woonkamer of buitenomgeving e.d. redelijk gelijk blijft. De hoogte van de luchtvochtigheid is van belang voor de mate van het werken van de houten delen waaruit jouw meubel bestaat. In de buitenomgeving raden wij aan jouw tafel onder een overkapping te zetten en uit te zon te houden. Om de luchtvochtigheid te meten kan je het beste een geijkte hygrometer gebruiken. Deze plaats je op ooghoogte, niet op de tocht en niet in de zon.

U dient er rekening mee te houden dat de luchtvochtigheid in het stookseizoen extreem laag kan worden, met als gevolg het krimpen van de houten delen, waardoor de naden zichtbaar worden. In dat geval kan een luchtbevochtiger in combinatie met een hygrometer een afdoende oplossing bieden.

Een nagenoeg constante luchtvochtigheid is voor zowel uw massief eiken als steigerhouten meubel(s) als voor u zelf een gezond leefklimaat.

In onze garantievoorwaarden zijn alleen productiefouten opgenomen. Het werken van hout valt niet onder onze garantievoorwaarden. Het is de verantwoordelijkheid van de klant zelf om het werken van hout zoveel mogelijk tot een minimum te beperken.

12. STALEN EN RVS ONDERSTELLEN

Al onze onderstellen worden met de grootst mogelijke zorg voor jou geproduceerd. Echter zijn vormfouten in de staalprofielen niet te voorkomen. Dit kan bestaan uit krasjes, puntjes, deukjes en lasnaden in de kokers. Deze zijn inherent aan staal- en rvs-profielen en niet te voorkomen. Tevens kunnen na het poedercoaten of spuiten van een onderstel kleine krassen vormen op de onderstellen. De conservering bestaat uit een 1-laags natlak of poedercoat systeem en deze is daardoor kwetsbaar voor beschadigingen. Een onderstel kan om bovenstaande redenen niet geretourneerd worden. Eventueel kunnen wij je kosteloos een spuitbus met de juiste kleur toesturen om ontstane krassen bij te werken.

13. EIGENDOMSVOORBEHOUD

Al onze producten worden geleverd met een eigendomsvoorbehoud. TafelExpress heeft een vordering op het geleverde product, zolang de factuur niet geheel voldaan is.